اخبار

سریع ترین حافظه DRAM سامسونگ با سرعت ۸.۵ گیگابیت بر ثانیه رونمایی شد

سامسونگ از محصول جدید خود از خانواده حافظه های تصادفی پویا یا DRAM رونمایی کرد. این حافظه از نوع LPDDR5X است که قابلیت انتقال داده را با سرعت ۸.۵ گیگابیت بر ثانیه خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حافظه جدید سامسونگ از نوع لیتوگرافی ۱۴ نانومتری است که می تواند با اسنپدراگون کوالکام در پلتفرم های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. پیش از این رکورد بیشترین سرعت در این محصول سامسونگ ۷.۴ گیگابیت بر ثانیه بود که ه در اوائل سال جاری معرفی شد. اکنون نیز سامسونگ با گذشت تنها چند ماه به رکورد جدیدی دست پیدا کرد که به نام این شرکت ثبت شد.

طی همکاری سامسونگ و کوالکام اکنون محصول جدید سامسونگ بهمراه چیپ های اسنپدراگون قابل استفاده خواهد بود. بدین ترتیب در آینده ای نزدیک گوشی های هوشمند و تبلت های مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با سرعت بالا مجهز به DRAMجدبد از راه می رسند. طبق بنچمارک گیک بنچ گوشی های سری گلکسی S23 نیز مجهز به این تراشه هستند.

DRAM جدید سامسونگ می تواند در لپ تاپ، سرور و حتی خودروها نیز مورد استفاده ‌قرار بگیرد. در حال حاضر خودروهای خودران به رم های سریع تر نیاز دارند زیرا با افزایش سنسورهای موجود در این خودروها، ثبت دیتا نیز افزایش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *