اخبار

احتمالا فقط نسخه های ۶ و ۸ هسته‌ای تراشه‌های Ryzen 7000 3D عرضه خواهند شد

ECSM Official در انجمن چینی Bilibili اعلام کرده که احتمالا تا نیمه نخست سال ۲۰۲۳ دو پردازنده جدید AMD Ryzen 7000 با تکنولوژی 3D-V Cache معرفی خواهند شد. اما او در ادامه خاطر نشان کرده که احتمال دارد AMD تنها دو مدل از سری Zen 4 را با ۶ و ۸ هسته با این فناوری روانه بازار کند. درواقع هیچ اطلاعاتی درباره تراشه‌های جدید V-Cache با تعداد هسته‌های فراتر از این میزان وجود ندارد. بااین‌حال این ادعا فعلا در حد یک شایعه باقی می‌ماند.

براساس گزارش ECSM اولین سری از پردازنده‌های مبتنی بر فناوری مدرن حافظه کش AMD به پیکربندی ۶ و ۸ هسته محدود خواهند شد تا خرید آن برای مصرف‌کنندگان ساده‌تر باشد. انتظار می‌رود این دو CPU شامل Ryzen 5 7600X3D و Ryzen 7 7700X3D باشند. لذا AMD سعی دارد تا با معرفی پردازنده Ryzen 5 7600X3D، فناوری 3D V-Cache را در دسترس مصرف‌کنندگان محصولات رده‌پایین‌تری نسبت به Ryzen 7 5800X3D در نسل قبل، قرار دهد.

پردازنده سری Ryzen 7000 3D V-Cache

حالا که هر دو تراشه‌ی ۶ و ۸ هسته‌ای سری Ryzen 7000 به فناوری V-Cache مجهز می‌شوند، پلتفرم AM5 بیشتر برای تراشه‌های 3D-Vcache قابل دسترس است. بااین‌حال ارزش این تراشه‌ها به‌طور بسیار چشمگیری تحت تأثیر قیمت نهایی آن‌ها قرار داشته که فعلا نامشخص است. اگر چنین چیزی درست از آب دربیاید، قیمت پردازنده بعدی Ryzen 7000 3D V-Cache باید حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار گران‌تر از مدل غیر V-Cache باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *