اخبار

سامسونگ از سریع‌ترین DRAM LPDDR5X دنیا با سرعت 8.5 گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد

سامسونگ سریع‌ترین حافظه تصادفی پویا یا DRAM از نوع LPDDR5X دنیا را با قابلیت انتقال دیتا با سرعت 8.5 گیگابیت بر ثانیه، معرفی کرد. این تراشه DRAM کره‌ای‌ها با لیتوگرافی 14 نانومتری تولید شده و امکان استفاده از آن با پلتفرم‌های موبایل اسنپدراگون کوالکام وجود دارد.

سامسونگ اوایل سال جاری میلادی به سرعت انتقال داده 7.4 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کرد و حالا پس از گذشت تنها چند ماه، توانسته از این سرعت هم فراتر برود و یک رکورد به نام خودش ثبت کند.

DRAM سامسونگ در گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها

به لطف همکاری سامسونگ با کوالکام، این DRAM می‌تواند در محصولات مجهز به چیپ‌های اسنپدراگون مورد استفاده قرار بگیرد و با توجه به سرعت بالایی که دارد، باید منتظر عرضه گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 با این DRAM باشیم. سری گلکسی S23 طبق بنچمارک گیک‌بنچ، با این تراشه از راه می‌رسند، بنابراین شاید به جدیدترین DRAM سامسونگ هم مجهز شوند.

علاوه بر گوشی‌ها و تبلت‌ها، این DRAM سامسونگ می‌تواند در لپ‌تاپ‌ها، سرورها و حتی خودروها مورد استفاده قرار بگیرد. با توجه به پیشرفت شرکت‌ها در زمینه اتومبیل‌های خودران، نیاز به رم‌های سریع‌تر بیشتر حس می‌شود چرا که این محصولات به سنسورهای بیشتری مجهز می‌شوند و دیتاهای بیشتری ثبت می‌کنند.

در زمینه سرورها هم این رم جدید می‌تواند سرعت بالاتر را در اختیار صاحبان سرورها قرار دهد و همچنین مصرف انرژی را کاهش دهد که هردوی آن‌ها منجر به صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه‌ها می‌شود.

باید منتظر ماند و دید سال آینده میلادی چه محصولاتی با DRAM جدید سامسونگ روانه بازار می‌شوند. احتمالا چندین پرچمدار اندرویدی از جمله سری گلکسی S23 به این قطعه مجهز می‌شوند تا سرعت بالاتر و مصرف انرژی پایین‌تر را در اختیار کاربران قرار دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *